محتویـات

نمونـه سوالات آیین نامـه اصلی راهنمایی و رانندگی ۹۷ با جواب + نمونـه سوالات فنی از کتاب جدید با پاسخنامـه ازمون ایین نامـه اصلی رایگان

سوالات آیین نامـه اصلی

از مزایـای سوالات آیین نامـه اصلی این هست که با مطالعه و مرور آنـها به منظور شرکت و قبولی درون آزمون آیین نامـه اصلی بـه جزوه یـا کتاب دیگری نیـاز نخواهید داشت ( البته لازم بـه ذکر هست که علی رغم اینکه ما این آزمون را به منظور شما بـه صورت رایگان قرار داده ایم ولی به منظور دریـافت و استفاده از دیگر آزمونـها لازم هست که آنـها را خریداری کنید).

نمونـه سوالات آیین نامـه رانندگی

آزمونـهای معتبری کـه در سال ۹۷ انجام شده منبعی دقیق و خوب به منظور این مجموعه هست . نمونه دولتی کمال جدای از این این آزمون ها همراه با پاسخ هست و همـین درون افزایش معلومات فرد استفاده کننده و افزایش بهره وری درون مرور سوالات نقش مـهمـی دارد. نمونه دولتی کمال با مطالعه و مرور منظم نمونـه سوالات آیین نامـه رانندگی ، نمونه دولتی کمال شما شانس بالایی را به منظور قبولی درون آزمون نـهایی آیین نامـه رانندگی دارید.

با توجه بـه تجریبات پیشین و مروری بر مواردی کـه باعث قبولی کاربران درون آزمون شده هست این نکته حائز اهمـیت هست که مطالعه نمونـه سوالات آزمون پیشین، مطالعه جزوه های آموزشی ارائه شده، خلاصه آنـها و مطالعه این خلاصه مطالب کـه باعث مرور سریع و جامع آن مطالب خواهد شد از مـهمترین عوامل درون بالابردن ضریب تسلط کاربر و در نـهایتب نمرات مورد نظر و قبولی درون آزمون فوق خواهد بود.

از این رو سعی ما بر این بوده کـه مجموعه کامل ، مفید و بدون از زیـاده گویی درون اختیـار کاربران قرار بگیرد. این مجموعه کـه در اختیـار شما قرار خواهد گرفت شامل بیست و شش آزمون و نمونـه سوالات آیین نامـه راهنمایی و رانندگی با جواب است. هر آزمون از ۳۰ سوال تستی تشکیل شده و برای ارزیـابی شما چند مورد از سوالات آن بـه صورت رایگان درون دسترس کاربران گرامـی مـی باشد. با توجه بـه منظم و ویژگی این مجموعه سوالات مـی توان درون کمتر از دو ساعت مروری جامع و مفید بر آنـها داشت و به مـیزان زیـادی شانس قبولی خود را درون این آزمون مـهم افزایش دهید.با مطالعه آزمون آیین نامـه رانندگی (قبولی ۱۰۰٪) وب سایت ما بـه راحتی گواهینامـه بگیرید.

با توجه بـه اینکه بیشتر جرائم راهنمایی رانندگی و متعاقب آنـها ضررهای مالی، زمانی کـه رانندگان متحمل مـی شود ناشی از اطلاع ضعیف از قوانین و در نتیجه کاربرد ناکافی آنـها درون استفاده روزانـه هست همـین امر ضرورت بالا بردن مـیزان آگاهی درون افراد شرکت کننده درون این آزمون را دو چندان کرده است.
از آنجا کـه این سوالات بـه صورت تایپی است، مانند دیگر نمونـه های مشابه اسکن شده و فاقد کیفیت نیست.

سوالات آیین نامـه اصلی با جواب

با خواندن نمونـه سوالات آیین نامـه اصلی نیـاز بـه هیچ کتاب و جزوه ای به منظور شرکت درون آزمون و امتحان آیین نامـه اصلی ندارید.(چند آزمون را بـه صورت رایگان قرار دادیم به منظور مشاهده آزمونـهای دیگر حتما خرید کنید)این مجموعه از منابع بسیـار معتبر جمع آوری شده کـه در آزمون های سال ۹۷ برگزار شده لازم بـه ذکر هست پاسخنامـه تمامـی سوالات صحیح مـی باشد.

با خواندن این سوالات قبولی شما را درون آزمون آیین نامـه راهنمایی و رانندگی تضمـین مـیکنیم.

بسته نمونـه سوالات آیین نامـه شامل بیست و شش آزمون بوده و در هر آزمون ۳۰ سوال طراحی شده است.چند مورد از سوالات آیین نامـه اصلی را بـه صورت رایگان به منظور کاربران عزیز قرار داده شده این سوالات بـه صورت تستی مـی باشد تمامـی سوالات آیین نامـه را مـی توانید درون کمتر از دو ساعت مرور کنید.

همان طور کـه مـیدانید درون هر آزمونی مطالعه نمونـه سوالات دوره های قبل آزمون و مطالعه ی جزوات آموزشی و خلاصه مطالب یکی از بهترین و مـهمترین عوامل تسلط بـه موضوعات یـاد گرفته شده و مرور سریع مطالب هست .

همانطور کـه مستحضر هستید بیشتر جرایم راهنمایی و رانندگی بـه علت اطلاع نداشتن از قوانین هست بنابراین امروزه آزمون راهنمایی و رانندگی اهمـیت بسیـار زیـادی یـافته هست .

این سوالات بـه صورت یک یکی تایپ شده و تابلوها جمع آوری شده بنابراین مانند دیگر نمونـه سوالات آیین نامـه اصلی موجود درون اینترنت اسکن شده و بدون کیفیت نیست.(بعضی از کاربران عزیز تماس مـیگیرند کـه چرا سوالات را رایگان نگذاشتید دوستان توجه کنید به منظور جمع آوری این سوالات هزینـه بسیـار زیـادی پرداخت کردیم و با قیمت ناچیز به منظور دانلود آماده نمودیم)

دوستان فریب وب سایت های دیگر را نخورید سوالات سالهای گذشته را با عنوان سوالات جدید بـه فروش مـیرسانند

ازمون ایین نامـه اصلی ۱۳۹۷

آزمون آیین نامـه  اصلی آنلاین

آزمون آیین نامـه رانندگی بعد از قبولی درون آزمون آیین نامـه مقدماتی ، تحت نظر افسر راهنمایی و رانندگی انجام مـی شود کـه شامل سوال هایی درون زمـینـه های فنی، قوانین و تابلوهای راهنمایی و رانندگی مـی باشد. به منظور قبولی درون این آزمون راهنمایی رانندگی مـی بایست حداقل بـه ۲۶ سوال از ۳۰ سوال پاسخ درست داده شود. درون صورت عدمب نمره لازم متقاضی حتما دوباره درون آزمون راهنمایی و رانندگی شرکت کند.

به منظور آمادگی هر چه بیشتر متقاضیـان گواهینامـه رانندگی و افزایش احتمال موفقیت درون آزمون آیین نامـه رانندگی، مجموعه ای از آزمون آیین نامـه را گرد آورده ایم که تا پیش از آزمون آیین نامـه اصلی خود را محک زده و بدون اضطراب از بعد آزمون راهنمایی و رانندگی برآیند.

شرکت درون آزمون آنلاین آیین نامـه موجب مـی گردد با سوالات آزمون راهنمایی رانندگی آشنا شوید، اعتماد بـه نفس خود را افزایش داده و درصد قبولی خود درون آزمون آیین نامـه اصلی را بالا ببرید. از آنجا کـه برخی سوال ها درون آزمون آیین نامـه رانندگی تکرار مـی شوند، پاسخ بـه آنـها پیش از آزمون آیین نامـه اصلی بسیـار مفید خواهد بود.

سوالات جمع آوری شده درون آزمون آنلاین آیین نامـه طبق آخرین تغییرات کتاب آیین نامـه راهنمایی و رانندگی مـی باشد و به متقاضی امکان مـی دهد بـه صورت رایگان و با دید جامع خود را درون آزمون راهنمایی و رانندگی محک بزند و ضمن آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات با آمادگی کامل درون آزمون آیین نامـه شرکت کند. درون صورت گذراندن آزمون آنلاین آیین نامـه درون کمال آرامش و حوصله مـی توانید از موفقیت خود درون آزمون اصلی مطمئن باشید و وقت ارزشمند خود را بیـهوده هدر ننمایید.

امروزه کـه بسیـاری شرکتها و وبسایتها اقدام بـه عرضه سوالات آزمون آیین نامـه رانندگی نموده اند، پیدا یک پلتفرم کارا و مورد اعتماد کار چندان ساده ای نیست. تیم مجرب ما با ایجاد فضایی مناسب شما را به منظور موفقیت درون آزمون راهنمایی رانندگی کمک خواهند کرد.

برای شرکت درون آزمون آنلاین آیین نامـه اصلی سال ۹۷ بر روی آزمون مورد نظر خود کلیک کنید.

تصاویر نمونـه سوالات آیین نامـه اصلی :

نمونـه سوالات آیین نامـه مقدماتی با جواب

مطالعه نمونـه سوالات آیین نامـه مقدماتی، یکی از راه هایب آمادگی مناسب به منظور این مساله هست که آنچه انتظار آزمون هست را بـه خوبی برآورده کنید. اطلاعاتب شده توسط نمونـه سوالات وب تجربیـات مختلف از سوالات موجود و پر تکرار مـی تواند بـه خوبی شما را درون مسیر موفقیت و قبولی آزمون آیین نامـه قرار دهد.

توجه بـه سوالات پر تکرار در آزمون آیین نامـه مقدماتی راهی به منظور صرفه جویی درون وقت وب بیشترین بهره از نمونـه سوالات است. سوالات پر تکرار بخش زیـادی از آزمون آیین نامـه را درون بر مـی گیرند و سهم زیـادی درون قبولی یـا مردود شدن شما درون این شکل آزمونـها را بـه خود اختصاص مـی دهند.

بسیـاری از افراد بعد از اینکه درون تلاش های خود موفق نبودند، بـه دنبال راهی به منظور قبولی، اهمـیت نمونـه سوالات آیین نامـه را مورد توجه قرار دادند که تا با تسلط و مـهارت کافی درون آزمون های آینده بـه موفقیت برسند.

در این بخش تعدادی از مـهمترین نمونـه سوالات آیین نامـه مقدماتی با جواب قرار دارد و امکان دانلود نمونـه سوالات آیین نامـه به منظور شما فراهم است. این سوالات و دانستن بسیـاری از آنـها قبولی شما درون آزمون آیین نامـه را تضمـین مـی کند.

نمونـه سوالات آیین نامـه راهنمایی رانندگی پایـه سوم با جواب

داشتن نمونـه سوالات آزمون آیین نامـه راهنمایی و رانندگی پایـه سوم با جواب بـه شما کمک مـی کند که تا حتی بدون داشتن جزو و یـا کتاب راهنمایی و رانندگی بتوانید بـه صورت تضمـینی و به سادگی هر چه تمام‌تر درون این آزمون قبول شوید، چراکه نمونـه سوالات تعریف شده درون انتهای این پست کاملاً جامع و معتبر مـی باشند.

از جمله مزیت‌های اصلی و مـهم این دسته از نمونـه سوالات آیین نامـه راهنمایی و رانندگی پایـه ۳ این هست که با مطالعه و مرور آن‌ها دیگر نیـازی بـه کتاب و جزوه نخواهید داشت، چراکه این نمونـه سوالات مطابق با آخرین تغییرات کتاب آیین نامـه راهنمایی و رانندگی طراحی شده و تهیـه شده اند و جدای از این، این نمونـه سوالات نقش مـهمـی درون افزایش بهره وری درون مرور سوالات و همچنین افزایش اطلاعات و معلومات فرد دارد.

با توجه بـه تجریبات گذشته سایت ما و همچنین مروری بر نکات و عللی کـه باعث قبولی کاربران درون آزمون شده است، حتما به این نکته مـهم توجه داشت کـه مطالعه نمونـه سوالات آزمون پیشین، مطالعه جزوه های آموزشی ارائه شده، خلاصه آنـها و همچنین مطالعه این خلاصه مطالب جزو عوامل افزایش ضریب تسلط کاربر بر روی سوالات و نکات پر اهمـیت مـی باشد وب نمره مورد نظر و قبولی درون آزمون آیین نامـه راهنمایی و رانندگی را درپی خواهد داشت.

ضرورتهای تسلط بر نمونـه سوالات آزمون آیین نامـه راهنمایی و رانندگی

تلاش مجموعه بر این هست که مطالب و نمونـه سوالات ارائه شده بـه صورت کاربردی، خلاصه، مفید و جامع باشند و بدون اضافات بدون استفاده باشند و با توجه بـه نظم و ویژگی‌های ذکر شده از این نمونـه سوالات، کاربران مـی توانند با کمتر از دو ساعت مرور سوالات بر روی آن‌ها تسلط کافی را پیدا کنند و به سادگی نمره قبولی درون آزمون را بـه دست بیـاورند و زمان ارزشمند خود را بیـهوده هدر ندهید.

توضیحات سوالات آزمون راهنمایی و رانندگی بـه طور کامل

چگونـه درون آیین نامـه رانندگی قبول شویم؟

مشاهده ی انواع نمونـه سوالات آیین نامـه اصلی و فنی، کمک بسیـار زیـادی بـه شما بـه منظور قبولی درون امتحان آیین نامـه رانندگی خواهد کرد. به منظور موفقیت درون هر آزمونی مشابه آیین نامـه، دیدن نمونـه سوالات آن با پاسخنامـه مـی تواند نقش زیـادی درون طی مسیر قبولی شما داشته باشد.

اهمـیت ارائه ی نمونـه سوالات آیین نامـه راهنمایی و رانندگی بـه همراه پاسخ آنـها، به منظور افرادی کـه قصد دریـافت گواهینامـه رانندگی با کمترین دردسر را دارند، بـه وضوح مشخص است.

بررسی انواع نمونـه سوالات با پاسخنامـه ی آنـها، با هدف ایجاد مـهارت های راهنمایی و رانندگی به منظور شما انجام مـی گیرد.ب تجربه درون این زمـینـه موجب خواهد شد که تا در مقابله با انواع خطرات پیش بینی نشده درون جاده ها و معابر مختلف، با اعتماد بـه نفس بیشتری بـه رانندگی و اقدام متقابل بپردازید و تبدیل بـه راننده ای ایمن و مطمئن شوید.

برای خرید سوالات آیین نامـه اصلی از فرم زیر اقدام نمایید

در برخی کشورها گذراندن دوره های متعدد راهنمایی و رانندگی وب حدنصاب های مجاز، موجب اعمال تخفیف هایی درون نرخ بیمـه ی سالیـانـه ی خودروی آنـها خواهد شد. درون کشور ما با توجه بـه اینکه قشرهای مختلف درون سنین مجاز، متقاضی این آزمونـها هستند، مـی بایست بـه دنبال ایجاد راه هایی به منظور تسهیل این امر و افزایش دانش آنـها گام برداشت.(Driving test)

یکی از گزینـه های مناسب بـه منظورب حداکثر آمادگی لازم، این هست که بدانید امتحان گیرنده ها از شما چه انتظاری دارند و چه چیزی از شما مـی خواهند. نمونـه سوالات آیین نامـه با پاسخ مـی تواند شما را درون این مسیر قرار دهد. اطلاعاتب شده توسط نمونـه سوالات جدیدی کـه در بازه های زمانی مختلف ارائه مـی شود، مـی تواند تمام آن چیزهایی کـه از شما به منظور طی آیین نامـه انتظار دارند، برآورده نماید.

نمونـه سوالات آیین نامـه رانندگی (ویژه متقاضیـان گواهینامـه پایـه سوم)

نمونـه سوالات آیین نامـه رانندگی (ویژه متقاضیـان گواهینامـه پایـه سوم) بخش فنی بـه شما کمک مـی کند که تا قبل از برخورد با سوالات، با احتمال بیشتری آنـها را پیش بینی کنید. آزمون آیین نامـه اصلی رانندگی نسبت بـه آزمون مقدماتی، دارای سوالات فنی تری است. تعداد و نحوه ی مطرح شدن این سوالات قابل پیش بینی نیست، اما مـی توانید با بررسی سوالات فنی آیین نامـه بـه همراه پاسخ، اطلاعات خود را درون مورد قسمت های فنی خودرو افزایش دهید.

سوالات فنی مـی توانند یک دنیـا اطلاعات از شما بیرون بکشند. بـه عبارتی به منظور پاسخ بـه سوالات فنی، نیـاز دارید که تا اطلاعات و دانش کافی درون مقوله های مختلفی داشته باشید. سوالات فنی شاید ساده بـه نظر برسند، ولی نکته اینجاست کـه آنـها عملاً طوری طراحی شده اند که تا اطلاعات شما راجع بـه مسائل مرتبط را بـه خوبی آشکار نمایند.

در این زمـینـه تمام تلاش خود را خواهید کرد که تا دانش خود را درون کنار هم قرار دهید. نمونـه سوالات فنی آیین نامـه بـه منظور آشکارسازی جنبه هایی کـه مـی تواند گویـای عیب یـا نقصی درون عدم اطلاع کافی از مقوله ای باشد را بـه خوبی نشان مـی دهد.

از لینک زیر چند صفحه از سوالات فنی را مـی توانید رایگان دریـافت کنید.

دانلود رایگان سوالات فنی آیین نامـه

چگونـه امتحان آیین نامـه را با موفقیت سپری کنید؟

گذراندن امتحان آیین نامـه مانند گذراندن سایر آزمون هاست. مطالعه، تمرکز درون طول آزمون و سایر فاکتورهایی کـه مـی تواند درون عبور از این مرحله بـه شما کمک کند، نقش بسزایی خواهند داشت.

با این وجود، اولویت بندی درون مورد فاکتورهای کلیدی بـه منظور موفقیت درون امتحان آیین نامـه راهنمایی و رانندگی مـی تواند موجب ذخیره شدن زمان و هزینـه گردد.

  • یک نسخه از کتاب مقررات راهنمایی و رانندگی تهیـه و مطالعه کنید.

در قسمت های مختلف کتاب، چنانچه نکته ی جالب توجهی پیدا کردید، از آن یـادداشت بردارید. بـه یـاد داشته باشید خواندن کتاب بـه تنـهایی به منظور شما کافی نخواهد بود. ابتدا کتاب را بـه خوبی مطالعه کنید، بعد از آن، درون چند آزمون تمرینی خود را محک بزنید.

  • آزمون های آنلاین موجود درون صفحات مجازی را بـه خوبی دنبال کنید.

با پیشرفت تکنولوژی، برنامـه هایی تحت پلتفرم های مختلف درون دسترس هست که بـه راحتی مـی توان درون کنسول های مختلف از آن بهره برد. درون صورت امکان نمونـه سوالات بیشتری ببینید.

حتی درون صورت وجود تکرار درون آنـها، ایده ی دیدن نمونـه سوالات آیین نامـه با پاسخ، مـی تواند تاثیر بسزایی درب موفقیت شما داشته باشد. چرا کـه آزمون های آیین نامـه دارای حالت های زیـادی هست و هیچ راهی به منظور دانستن اینکه با چه سوالی مواجه مـی شوید، وجود ندارد. بنابراین تمام نمونـه سوالات را ببینید. درون این بخش نمونـه سوالات مختلفی درون اختیـار شما قرار مـی گیرد.پیشنـهاد ما وب سایت تست درایو مـی باشد کـه بروزترین درون این زمـین مـی باشد.

  • برای خودتان فلش کارت بسازید.

بهترین راه به منظور حفظ اطلاعات، نوشتن است. هنگامـی کـه در حال زیر و رو نمونـه سوالات آیین نامـه اصلی راهنمایی و رانندگی هستید و به سوالات و پاسخ های خاصی برخورد کردید، آنـها را بنویسید. بعد از آن، مرتباً آنـها را تکرار کنید که تا روی سوالاتی کـه از دست داده اید، تجربه ی بیشتریب کنید.

  • شرکت درون کلاس های آموزشی متفاوت

شرکت درون چنین کلاس هایی اجباری نیستند. این مجموعه تمام اطلاعات لازم درون کتاب راهنمایی و رانندگی را با روش تعاملی بیشتری پوشش مـی دهند.

  • هنگام سوار شدن درون اتومبیل، بـه تمام موارد دقت کنید.

توجه بـه آنچه سایر رانندگان درون جاده ها انجام مـی دهند، همواره مـی تواند بـه تجربیـات شما اضافه کند. چنانچه اتفاقی افتاده کـه متوجه تغییر آن نشدید، از راننده درون مورد قوانین حاکم بر آن بپرسید.

آزمون آیین نامـه رانندگی

نمونـه سوالات آیین نامـه رانندگی

افرادی کـه قصد گذراندن آزمون آیین نامـه رانندگی دارند، مـی بایستی با توانایی و تسلط زیـادی بـه استقبال سوالات بروند که تا با رانندگی بدون خطر و توجه بـه افراد دیگری کـه در جاده ها حضور دارند، بهترین عالعمل ها را نشان دهند.

نمونـه سوالات امتحان آیین نامـه رانندگی با جواب

گزارش ها حاکی از آن هست که حداقل ۳۵ درصد متقاضیـان درون اولین امتحان آیین نامـه رانندگی، موفق بـه گذراندن دوره نمـی شوند. این آمار که تا ۴۳ درصد نیز افزایش مـی یـابد. البته این شانس همواره به منظور افراد وجود دارد، اما رد شدن مـی تواند ناامـید کننده باشد و زمان زیـادی از شما بگیرد.

خودآزمایی یکی از بهترین روش هایی هست که مـی تواند هنگامـی کـه آزمونی پیش رو دارید، آمادگی تان را محک بزند. اینکه به منظور به خاطر آوردن مساله ای، بـه شدت فکر مـی کنید، موضوع نگران کننده ای نیست. چرا؟ چون چیزهایی کـه به سختی بـه ذهن مـی آیند، درون شرایط واقعی راحت تر مـی توان از آنـها بهره برد.

بررسی نمونـه سوالات امتحان آیین نامـه رانندگی مختلف و جدید، مـیزان تفاوت شما و سایر افراد را بـه خوبی نشان مـی دهد. درون مراحل مختلف فاصله ی بین موفقیت و عدم موفقیت، داشتن یـا نداشتن تجربه های هر چند اندکی هست که مـی توانید با مشاهده ی این سوالات و پاسخ آنـها بدست آورید.

آمارها نشان مـی دهد کـه در ۲ سال اول بعد از گذراندن آزمون رانندگی، احتمال بیشتری به منظور وقوع حادثه نسبت بـه هر زمان دیگری به منظور شما وجود دارد. بنابراین همواره بـه اطلاعات و دانش رانندگی خود اضافه کنید که تا محافظ امنیت و سلامت خود و سایر افراد باشید.

آیین نامـه راهنمایی و رانندگی

نمونـه سوالات آیین نامـه راهنمایی و رانندگی درون کمترین زمان، بیشترین اطلاعات را درون اختیـار شما قرار مـی دهند. اطلاعات بـه صورت طبقه بندی شده و منسجم درون متن یک سوال بـه شما ارائه مـی شود که تا موجب جای گیری بهتر آن درون ذهن شما شود.

دانشمندان عقیده دارند ذهن افراد درون زمان هایی مشابه امتحان و هنگامـی کـه درگیر تفکر به منظور پاسخ بـه سوالی هستند، فعالتر از سایر زمان هاست و از قدرت جذب و گیرایی بیشتری به منظور دریـافت اطلاعات برخوردار است.

بنابراین با استفاده از نمونـه سوالات و قرار گرفتن ذهنتان درون محیطی کـه با سوالات متنوع روبرو شود، مـی توانید قدرت اطلاعاتی بیشتری داشته باشید که تا در مراحل و شرایط مختلف بـه بهترین شکل از آنـها بهره ببرید.

دانلود رایگان نمونـه سوالات ایین نامـه راهنمایی رانندگی pdf

دوستان درون ادامـه چند صفحه از نمونـه سوالات آیین نامـه رانندگی رو با فرمت pdf قرار مـیدهیم که تا کیفیت فایل دانلودی رو ملاحظه کنید بسته طلایی کـه در آخر همـین صفحه قرار داده شده و مـیتونید با قیمت ۵۹۰۰ خریداری کنید قبولی شما رو تو آزمون آیین نامـه تضمـین مـیکنـه یعنی اگر بعد از خرید این بسته و مطالعه کامل سوالات درون آزمون قبول نشدید از قسمت تماس با ما پیـام دهید که تا مبلغ را عودت دهیم.

لینک دانلود : 

دانلود رایگان سوالات آیین نامـه رانندگی

مطالب مرتبط :

سوالات فنی ایین نامـه اصلی

نمونـه سوالات آیین نامـه مقدماتی

دانلود خلاصه کتاب آیین نامـه رانندگی

آموزش رانندگی ماشین

چند مورد از سخت ترین سوالات آیین نامـه رانندگی اصلی با جواب

✅در راه های مسطح کـه دو طرف راه منتهی بـه کوه و پرتگاه مـی باشد حق تقدم عبور با وسیله نقلیـه ای هست که …. ؟

۱-در طرف کوه قرار دارد ۲-سرعت بالاتری دارد ۳-در طرف پرتگاه قرار دارد ۴-سرعت کمتری دارد

✅در محل توقف (پارک) کنار خیـابان حق تقدم با وسیله ای هست که …. ؟

۱-وابسته بـه سازمان های دولتی هست ۲- مستقیم و در مسیر مجاز حرکت مـی نماید ۳-ضمت حرکت بـه عقب مشغول توقف یـا پارک است ۴-ابعاد بزرگتری دارد

✅استفاده از چراغ های رنگارنگ و چشمک زن درون وسایل نقلیـه …. ؟

۱-ممنوع هست مگر با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح ۲-مجاز هست ۳-محدودیتی ندارد ۴-در معابر شـهری ممنوع نیست

✅کدامـیک از پاسخ های زیر درون خصوص نقص درون سیستم جلوبندی و یـا شکستگی آن صحیح است؟

۱-تایرهای عقب خودرو ساییده مـی شود ۲- مصرف سوخت افزایش مـی یـابد ۳-هدایت و کنترل خودرو از دست راننده خارج مـی گردد ۴-رادیـاتور خودرو جوش مـی آورد

✅یکی از علتهای نقض قوانین و مقررات و بی احترامـی بـه سایر رانندگان و انجام اقدامات حادثه ساز توسط راننده کدام مورد مـی باشد؟

۱-داشتن خودروی ایمنی ۲-وقت شناس نبودن و عدم برنامـه ریزی مناسب به منظور رسیدن بـه مقصد۳-از مـهارت و تجربه کافی درون رانندگی برخوردار هست ۴-راننده درون زمان خلوتی معابر مـی تواند قوانین و مقررات را نقض و اقدامات حادثه ساز انجام دهد.

✅کدام قطعه از ورود گرد و غبار بـه داخل موتور جلوگیری مـی کند؟

۱-انژکتور۲-صافی بنزین ۳-صافی هوا ۴-پروانـه

✅رانندگی هر فرد نشان دهنده چه چیزی مـی باشد؟

۱-مـیزان سواد ۲-شخصیت و درک اجتماعی ۳-مـیزان ثروت ۴-معروف بودن

✅جمله دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن هست چه مفهومـی را مـی رساند؟

۱-پرهیز از عجله و شتاب درون رانندگی ۲-رعایت قوانین مربوط بـه پارک ۳-عدم توجه بـه قوانین و مقررات ۴-با سرعت بالا حرکت

✅در کدامـیک از سطوح زیر مسافت توقف افزایش مـی یـابد؟

۱-آسفالت با شرایط مطلوب ولی خشک ۲-در جاده های سنگلاخ ۳-آسفالت با شرایط نامطلوب و آغشته بـه قیر ۴-آسفالت زبر

✅سیستم هدایت فرمان هر چند وقت یکبار حتما کنترل شود؟

۱-هرماه یکبار ۲-هر سه ماه یکبار ۳- هر شش ماه یکبار ۴- هر سال یکبار

✅هرگاه دارنده گواهینامـه رانندگی یک از شرایط پزشکی مربوط به منظور رانندگی را از دست بدهد بایستی …

۱_با همان وضعیت بـه رانندگی ادامـه دهد

۲_ظرف مدت یک ماه بـه راهنمایی و رانندگی مراجعه کند

۳_به آن توجهی ننماید

۴_به درمانگاه مراجعه نماید

✅در گذرگاه پیـاده کـه فاقد چراغ راهنمایی و رانندگی هست حق تقدم عبود با کدام هست ؟

۱_وسیله نقلیـه درون حال حرکت               ۳_پیـادگان

۲_وسیله نقلیـه درون حال گردش               ۴_وسیله نقلیـه ای کـه متوقف شده است

✅ یکی از علت های نقض قوانین و مقررات و بی احترامـی بـه سایر رانندگان و انجام اقدامات حادثه ساز توسط راننده کدام هست ؟

۱_وقت شناس نبودن و عدم برنامـه ریزی مناسب به منظور رسیدن بـه مقصد

۲_داشتن خودروی ایمن

۳_از مـهارت و تجربه کافی درون رانندگی برخوردار است

۴_راننده درزمان خلوتی معابر مـی تواند قوانین و مقررات را نقض و اقدامات حادثه ساز انجام دهد

✅کدام مورد ار مصادیق حقوق شـهروندی درون حین رانندگی مـیباشد ؟

۱_حرکت با سرعت غیر مجاز                       ۳_حرکت غیر ایمن

۲_حرکت بین خطوط ترافیک                      ۴_حرکت مارپیچ درون رانندگی

✅یکی از راههای کاهش مصرف سوخت کدام هست ؟

   ۱_تنظیم باد تایرها                                   ۳_باز ترموستات خودرو درون تابستان

۲_حرکت با سرعت زیـاد                              ۴_عدم تنظیم موتور

✅برای راه اندازی خودرو راننده درون چه مرحله ای بایستی کمربند ایمنی را ببندد؟

۱_در حین حرکت                                    ۳_پس از روشن موتور خودرو

۲_قبل از روشن موتور خودرو               ۴_نیـازی بـه بستن کمربند ایمنی نمـیباشد

✅ کدام قطعه از ورود گرد و غبار بـه داخل خودرو جلوگیری مـیکند؟

  ۱_صافی هوا               ۲_صافی بنزین                  ۳_انژکتور                   ۴_پروانـه

✅یکی از مزیت های ترمزهای ضد قفل (ABS) عبارت هست از …

۱_در هنگام ترمز گیری مسافت توقف خودرو را افزایش مـی دهد

۲_در هنگام ترمز گیری امکان فرمان و هدایت بهتر خودرو را مـی دهد

۳_در هنگام ترمز گیری موجب سر خوردن وسیله نقلیـه مـی شود

۴_در هنگام ترمز گیری از قفل شدن درهای خودرو جلوگیری مـی کند

✅ رانندگانی کـه از راه فرعی وارد راه اصلی مـی شوند باید………..

الف- سریعاً وارد راه اصلی گردند

ب- پیش از ورود، توقف و با رعایت حق تقدم وارد راه اصلی شوند

ج- سریعاً بـه سمت چپ گردش نمایند

د- سریعاً بـه سمت راست گردش نمایند

دانلود برنامـه آزمون آیین نامـه رانندگی (نسخه جدید)

قبولی درون آزمون آیین نامـه اولین گام به منظور عبور از فرایند گرفتن انواع گواهینامـه هاست. قبولی درون آزمون آیین نامـه و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیـازمند داشتن درک درست، مطالعه ی صحیح و اصولی و آشنایی کافی با سوالات مطرح شده و نمونـه سوالات مـهم آیین نامـه رانندگی است. یکی از راه های بسیـار خوب کـه اکنون درون اختیـار متقاضیـان و کاربران آزمون آیین ‌نامـه قرار دارد نرم افزار تست آیین نامـه راهنمایی و رانندگی اندروید است. این نرم افزار بـه هر کاربری امکان مـی دهد کـه در هر محیطی قرار دارد، بتواند با کمترین امکانات و در کوتاه ترین زمان بـه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دسترسی داشته باشد. بدین ترتیب علاوه بر استفاده ی درست و بهینـه از اوقات بیکاری و هرچند کوتاه، موجب تسلط بر کلیـه ی قوانین و مقررات موجود درون جاده‌ها و معابر نیز خواهد شد. با تکرار، تمرین و مطالعه ی این نرم افزار مـی توانید درون کوتاه ترین و حداقل دفعات ممکن آزمون آیین نامـه را با موفقیت پشت سر بگذارید.

برنامـه آموزشی رانندگی از دو جنبه موجب ارتقای سطح کاربران مـی شود: نمونه دولتی کمال درون درجه ی اول فرهنگ صحیح رانندگی و تقویت آداب درست عبور و مرور درون معابر و خیـابانـها را بـه کاربران آموزش مـی دهد و در درجه ی بعدی موجب مـی شود که تا کاربران و متقاضیـان دریـافت گواهینامـه ی رانندگی با دغدغه ی کمتر و اعتماد بـه نفس بیشتری بـه سمت آزمون آیین ‌نامـه حرکت کنند. چرا کـه دانلود نرم افزار آیین نامـه راهنمایی و رانندگی یک ابزار کمکی بسیـار مفید و اثربخش به منظور موفقیت آنـها درون آزمون آیین نامـه خواهد بود.

کاربران و متقاضیـان دریـافت گواهینامـه رانندگی مـی توانند با استفاده از دانلود رایگان نرم افزار آیین نامـه راهنمایی و رانندگی به منظور پلتفرم های تلفن همراه و گوشی‌های اندرویدی، هر جایی کـه امکان استفاده از موبایل برایشان فراهم بود از این نرم افزار نیز استفاده کنند و به صورت رایگان بسیـاری از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را مرور و مطالعه کنند. با استفاده از نرم افزار آزمون آیین نامـه رانندگی مـی توانید بـه صورت تصویری بسیـاری از علائم راهنمایی و رانندگی را با کیفیت بالا مشاهده کنید و پس از آن درون آزمون های آزمایشی شرکت کنید.

کاربران مـی توانند بـه صورت رایگان بـه کلیـه ی آزمون های آیین نامـه دسترسی داشته باشند و به تمام سوالات آنـها پاسخ دهند. آزمون های آیین نامـه مقدماتی و آیین نامـه اصلی درون قالب نرم افزار آیین نامـه قرار گرفته اند کـه مـی توانند بـه راحتی توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرند. متقاضیـان با دانلود نرم افزار تست آیین نامـه راهنمایی و رانندگی اندروید مـی توانند دسترسی رایگانی بـه نمونـه سوالات داشته باشند و بارها خود را درون معرض آزمون و محک واقعی قرار دهند. آزمون های مقدماتی و اصلی این نرم افزار نیز رایگان بوده و به سادگی درون اختیـار متقاضیـان دریـافت گواهینامـه قرار مـی گیرد. بدین منظور کافیست از سایت ما نرم افزار آیین نامـه راهنمایی و رانندگی را دانلود کنید و روی گوشی خود نصب کنید که تا هر لحظه و در هر کجا کـه باشید از آن استفاده کنید.

با دانلود این نرم افزار مزیت های زیـاد متوجه شما خواهد شد کـه مـی توانید با استفاده از آنـها که تا حد زیـادی قبولی درون آزمون آیین نامـه را تضمـین شده بدانید.

 علاوه بر این، برنامـه آموزشی رانندگی دارای فواید دیگری به منظور کاربران نیز هست:

  • آشنایی کامل با قوانین راهنمایی و رانندگی
  • آشنایی کامل و دیدن تمام علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی
  • افزایش سرعت و بازدهی یـادگیری قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی
  • امکان استفاده ی مکرر و چندین باره از نرم افزار و تسلط بر روی آن
  • در اختیـار داشتن نمونـه سوالات متعدد و آشنایی مخاطب با سوالات آزمون های آیین نامـه
  • تصحیح آزمون و مشاهده ی سریع نقاط ضعف
  • خودآزمایی و محک واقعی داوطلبان به منظور شرکت درون آزمون های آیین نامـه
  • آشنایی داوطلب با شیوه ی اجرا و قرار گرفتن درون محیط آزمون آیین نامـه
  • استفاده رایگان از نرم افزار بـه جز چند آزمون انتهایی
  • سازگاری برنامـه با نسخه های مختلف و آخرین آپدیت های اندروید
  • بخش بندی نرم افزار بر اساس آزمون های مقدماتی و اصلی بـه دو بخش

برای دانلود برنامـه آزمون آیین نامـه از این قسمت اقدام کنید : دانلود برنامـه آزمون آیین نامـه رانندگی

    • در کدامـیک از محل‌های زیر ایستادن یـا توقف مجاز مـی‌باشد؟

    الف- درون فاصله ۱۰ متری تقاطع                           ب- خطوط پارک

    ج- روی پل‌ها                                                د- پیـاده رو و گذر‌گاه پیـاده

    • رانندگان وسایل نقلیـه‌ای کـه از آنـها سبقت گرفته مـی‌شود حتما چه اقدامـی انجام دهند؟

    الف- برسرعت خود بیفزایند

    ب- سریع بـه شانـه راه رفته توفق نمایند

    ج- با گردش بـه چپ مانع سبقت وسیله نقلیـه درون حال سبقت شوند

    د- راه را به منظور وسیله نقلیـه درون حال سبقت باز کنند و بر سرعت خود نیفزایند

    • در چند متری پیچ‌ها، سبقت گرفتن ممنوع است؟

    الف- ۳۰ متری                             ب- ۵۰ متری

    ج- ۴۰ متری                               د- سبقت گرفتن درون پیچ ها محدودیت ندارد

    • حداقل سرعت درون آزاد‌راههای واقع درون شـهر‌ها و مناطق مس چند کیلومتر درون ساعت است؟

    الف- ۷۰ کیلومتر درون ساعت                                ب- ۳۰ کیلومتر درون ساعت

    ج- ۵۰ کیلومتر درون ساعت                                           د- ۶۰ کیلومتر درون ساعت

    • استفاده از حداقل سرعت مجاز به منظور کلیـه وسایل نقلیـه صرفاً در……….

    الف- خط عبوری سمت چپ جنب جدا کننده وسط آزاد راه مجاز مـی‌باشد.

    ب- خط عبوری سمت راست جنب شانـه آزاد‌راه مجاز مـی‌باشد.

    ج- تمامـی خطوط عبور مجازی مـی‌باشد.

    د- بستگی بـه نوع وسیله نقلیـه دارد.

    • بازگذاشتن درون صندوق عقب وسایل نقلیـه درون حال حرکت……..

    الف- مجاز است                             ب- درون صورت داشتن بار مجاز است

    ج- ممنوع است                                      د- درون صورت رعایت سایر شرایط مجاز است

    • حرکت با دنده خلاص درون سرازیری و معابر شیب‌دار چگونـه است؟

    الف- مشکلی ندارد                                 ب- با رعایت اصول ایمنی مجاز است

    ج- ممنوع است                             د- مجاز است

    • رانندگی با وسیله نقلیـه‌ای کـه برگ معاینـه فنی معتبر نداشته باشد چگونـه است؟

    الف- ممنوع است                           ب- فقط درون معابر برون شـهری مجاز است

    ج- با هماهنگی شـهرداری مجاز هست    د- درون خیـابانـهای محلی مجاز است

    • کدام یک از موارد زیر جزو سیستم اگزوز خودرو مـی‌باشد؟

    الف- فن            ب- هوا           ج- نشانگر سوخت             د- کاتالیست

    • کدام گزینـه درباره ضدیخ صحیح مـی‌باشد؟

    الف- بهتر هست کل مخزن رادیـاتور بـه جای آب از ضد‌یخ پر شود.

    ب- استفاده از ضد‌یخ درون تابستان مـی‌تواند منجز بـه جوش آوردن زودتر موتور شود.

    ج- مایع ضد‌یخ از یخ‌زدگی آب درون سرما جلوگیری مـی‌کند.

    د- ضد یخ درون جلوگیری از زنگ‌زدگی رادیـاتور و قطعات سیستم خنک‌کاری موثر نمـی‌باشد.

    • معیوب بودن سیستم تعلیق یک خودرو موجب مـی‌شود……..

    الف- آب رادیـاتور جوش بیـاورد

    ب- افزایش آلایندگی گازهای خروجی از موتور شود

    ج- فرمان پذیری و سیستم هدایت خودرو دچار اختلال شود

    د- روغن موتور بـه مرور زمان کاهش یـابد

    • در برخورد با یک مصدوم بیـهوش، مـهمترین اقدام کدام است؟

    الف- باز راه هوایی تنفس          ب- با کشیدن پتو بدن او را گرم نگهدارید

    ج- مایعات و نوشیدنی گرم          د- مصدوم را با تکان بدنش بـه هوش آورید

    • کدام یک از موارد زیر جزو رفتار‌های رانندگان پر خطر و پر‌خاشگر نمـی‌باشد؟

    الف- بوق زدن‌های بیـهوده و مکرر

    ب- رعایت حقوق شـهروندی و حریم دیگران درون هنگام رانندگی

    ج- استفاده از نور بالا به منظور اذیت راننده‌ی مقابل

    د- توهین بـه سایر رانندگان و انجام رفتار‌های ناپسند و زشت

    • در کدامـیک از موارد زیر بایستی از رانندگی خودداری نمود؟

    الف- نداشتن جعبه کمک‌های اولیـه درون داخل خودرو

    ب- عصبانیت شدید درون شرایط جسمـی نامناسب

    ج- هنگام بارندگی شدید

    د- سوختن چراغ داخل خودرو

    • کدامـیک از موارد زیر درون خصوص حرکت با دنده عقب صحیح است؟

    الف- درون حرکت با دنده عقب حتما مـیدان دید عقب را کنترل نمود و به آرامـی و با نگاه بـه فضای پشت حرکت نمود.

    ب- درون حرکت با دنده عقب حتما از فردی کـه در کنار شما درون خودرو هست بخواهید کـه به عقب نگاه کند.

    ج- درون حرکت با دنده عقب بایستی از سمت چپ پشت سر را نگاه نمود.

    د- درون حرکت با دنده عقب نیـازی بـه نگاه بـه پشت سر نبوده وصرفاً از طریق آینـه‌ها مـی‌توان این کار را انجام داد.

    • کم بودن باد تایر‌های خودرو باعث چه مـی‌شود؟

    الف- از دست رفتن فرمان‌پذیری خودرو                   ب- افزایش سرعت خودرو

    ج- کاهش مصرف سوخت                                            د- فرسایش تایر خودرو

    • در محل توقف ( پارک) کنار خیـابان حق تقدم با وسیله نقلیـه‌ای هست که……..

    الف- ضمن حرکت بـه عقب مشغول توقف یـا پارک است

    ب- وابسته بـه سازمانـهای دولتی است

    ج- مستقیم و در مسیر مجاز حرکت مـی‌نماید

    د- ابعاد بزرگتری دارد

    • حداکثر مـیزان سرعت مجاز درون بزرگراه‌های بیرون شـهری به منظور سواری چند کیلومتر درون ساعت است؟

    الف- ۹۵ کیلومتر درون ساعت                                ب- ۱۲۵ کیلومتر درون ساعت

    ج- ۱۱۰ کیلومتر درون ساعت                                د- ۸۵ کیلومتر درون ساعت

    • استفاده از چراغ‌های رنگارنگ و چشمک زن درون وسایل نقلیـه…….

    الف- ممنوع هست مگر با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح     ب- مجاز است

    ج- محدودیتی ندارد                                        د- درون معابر شـهری ممنوع نیست

    • تا چه فاصله‌ای از تقاطع‌ها و مـیادین توقف وسایل نقلیـه ممنوع است؟

    الف- ۲۰ متری            ب- ۱۵ متری         ج- ۳۰ متری          د- ۲۵ متری

    • کدام یک از پاسخ ‌های زیر درون خصوص نقص درون سیستم جلو‌بندی و یـا شکستگی آن صحیح مـی‌باشد؟

    الف- تایر‌های عقب خودرو سائیده مـی‌شود

    ب- مصرف سوخت افزایش مـی‌یـابد

    ج- هدایت و کنترل خودرو از دست راننده خارج مـی‌گردد

    د- رادیـاتور خودرو جوش مـی‌آورد

    • کدامـیک از موارد زیر درون خصوص عبور از روی خط آن صحیح مـی‌باشد؟

    الف- درون حین عبور از خط آهن حتما دنده خودرو را از دنده سنگین بـه دنده سبک تغییرداد.

    ب- درون حین عبور از خط آهن مـی‌بایستی از تعویض دنده خودداری شود.

    ج- درون حین عبور از خط‌ آهن بایستی دنده خودرو را از دنده سبک بـه دنده سنگین تغییر  داد.

    د- قبل از رسیدن بـه خط آهن حتما سرعت را افزایش داده و با سرعت از خط آهن عبور نمود.

    • حرکت از روی خطوط هاشور درون حاشیـه راهها کـه معمولا کنار اتوبانـها، آزادراهها، بزرگراهها و تونلها کشیده مـی‌شود…….

    الف- مجاز است                                              ب- درون شب‌ها مجاز است

    ج- درون صورت ترافیک سنگین مجاز است                          د- ممنوع است

    • در راههایی کـه مسیر حرکت وسایل نقلیـه بـه علت وجود موانع ثابت اعم از وسایل نقلیـه پارک شده، مصالح ساختمانی، اشیـاء، عملیـات عمرانی، حفاری و خرابی راه بسته و یـا به منظور عبور از مسیر مجاز کافی نباشد، حق تقدم عبور با وسیله‌ای هست که…….

    الف- بـه سمت راست گردش مـی کند

    ب- مسیر عبور آنـها باز یـا سهم عبور بیشتری را دارا مـی‌باشد

    ج- بـه طور مستقیم و در سمت و مسیر مجاز حرکت مـی‌کند

    د- مسیر عبور آنـها بسته یـا سهم کمتری را دارا مـی‌باشد

    • سبقت از طرف راست وسیله نقلیـه‌ای کـه در حال گردش بـه چپ مـی‌باشد…..

    الف- فقط درون معابر شریـانی درجه دو ممنوع است                         ب- ممنوع است

    ج- درون هنگام روز مجاز است                                        د- مجاز است

    • رانندگان کلیـه وسایل نقلیـه موظفند از کدام خط عبور راه حرکت نمایند؟

    الف- خط وسط            ب- سمت راست      ج- سمت چپ         د- خط زیکزاک

    • کدام یک از موارد زیر توسط راننده مجاز است؟

    الف- ریختن زباله از داخل خودرو بـه بیرون

    ب- حرکات نمایشی و دور زدن درجا

    ج- پرتاب آب دهان بـه بیرون

    د- بستن دو عدد چراغ ویژه مـه با نور زرد درون دو طرف قسمت جلوی خودرو

    • کدام یک از موارد زیر صحیح است؟

    الف-باز در‌های وسیله نقلیـه پیش از توقف کامل مجاز نیست

    ب- عبور وسایل نقلیـه از پیـاده‌روها مجاز است

    ج- اجازه رانندگی بـه شخص فاقد گواهینامـه مجاز است

    د- توقف درون ۱۰ متری ورودی بیمارستانـها مجاز است

    • دور زدن که تا چه فاصله ای از پیچ‌ها کـه مـیدان دید کافی ندارد ممنوع است؟

    الف- ۲۵۰ متری          ب- ۲۰۰ متری       ج- ۳۰۰ متری                د- ۱۵۰ متری

    • استفاده از لاستیک‌های فرسوده و غیر استاندارد درون وسایل نقلیـه چگونـه است؟

    الف- مجاز است                                              ب- ممنوع است

    ج- درون صورت ضرورت بلامانع مـی‌باشد                     د- درون تابستان بلامانع مـی‌باشد

    • برای گردش بـه چپ درراههای بیرون شـهر کـه منحصر بـه دو خط عبور رفت و برگشت بوده و مانع فیزیکی وسط جاده نداشته باشد، رانندگان موظفند وسیله نقلیـه را ……

    الف- درون وسط راه متوقف و با علامت بـه سایرین گردش نمایند.

    ب- راهنمای سمت چپ را روشن و گردش نمایند.

    ج- درون شانـه‌راه و یـا منتهی الیـه سمت راست راه، متوقف و سپس با رعایت حق تقدم گردش نمایند.

    د- درون وسط راه با زدن راهنما بـه سمت چپ گردش نمایند.

    • در تقاطع هم عرض اگر دو وسیله نقلیـه‌ای کـه روبروی یکدیگر درون حرکتند بخواهند با هم وارد خیـابان مجاور واحدی شوند، حق تقدم عبور با وسیله‌ای هست که……

    الف- وابسته بـه سازمانـهای دولتی است            ب- بـه سمت راست گردش مـی‌کند

    ج- بـه سمت چپ گردش مـی‌کند                  د- ابعاد بزرگتری دارد

    • علایم اخباری به منظور گرفتن سبقت درون روز کدام مورد است؟

    الف- اشاره یـا دست                                 ب- بوق کوتاه و چراغ راهنما

    ج- تعویض نور چراغ بالا و پایین                  د- بوق مکرر و ممتد

    • در چند متری ورودی تونل‌ها ، سبقت گرفتن ممنوع است؟

    الف- ۱۵۰ متری          ب- ۱۰۰ متری       ج- ۱۸۰ متری                د- ۲۰۰ متری

    • مـیزان سرعت مجاز درون آزادراهها و بزرگراهها چگونـه تعیین مـی‌شود؟

    الف- بر اساس مـهارت راننده                        ب- بر اساس مـیزان سرعت خودرو

    ج- بر اساس تابلو‌های نصب شده                   د- بر اساس فصول سال

    • حداکثر سرعت مـیدان‌ها چند کیلومتر درون ساعت است؟

    الف- ۷۰ کیلومتر درون ساعت                                ب- ۵۰ کیلومتر درون ساعت

    ج- ۶۰ کیلومتر درون ساعت                                           د- ۳۰ کیلومتر درون ساعت

    • در کدام یک از موارد زیر توقف مجاز است؟

    الف- روی پل     ب- درون تونل‌ها      ج- ۲۰ متری مـیادین          د- معابر درون ارتفاع

    • کدامـیک از موارد زیر درون خصوص تبدیل نور بالا بـه پایین اشتباه مـی‌باشد؟

    الف- زمانی کـه فاصله خودرویی کـه از روبرو بـه شما نزدیک مـی‌شود ۱۵۰ متر یـا کمتر باشد نور بالا را بـه نور پایین تبدیل کنید

    ب- زمانی کـه خودرویی درون پشت سرشما حرکت مـی کند، نور بالا را بـه نور پایین تبدیل کنید

    ج- زمانی کـه فاصله شما با خودرویی کـه در جلوی شما درون حرکت است، ۱۵۰ متر یـا کمتر  است.

    د- زمانی کـه خودرویی از روبرو بـه شما نزدیک مـی‌شود، نور بالا را بـه نور پایین تبدیل کنید

    • دور زدن از چه فاصله ای از تونل‌ها کـه دیدکافی و ایمنی لازم را ندارد ممنوع است؟

    الف- ۲۰۰ متری          ب- ۲۵۰ متری       ج- ۱۵۰ متری                د-۳۰۰ متری

    • تابلو‌های منع کننده با چه رنگی نشان داده مـی‌شوند؟

    الف- قرمز          ب- زرد فسفری           ج- نارنجی           د- قهوه‌ای تیره

    • ترمز دستی بـه نام ترمز…… و ترمز پایی بـه نام ترمز…..یـا ترمز سرویس شناخته مـی‌شود.

    الف- سرعتی- قدرتی  ب- اولیـه- ثانویـه    ج- قدرتی- سرعتی د- ثانویـه- اولیـه

    • حرکت درون پوشش وسایل نقلیـه امدادی درون حال ماموریت به منظور سایر وسایل نقلیـه چگونـه است؟

    الف- مجاز است                                              ب- محدودیتی ندارد

    ج- درون صورت رعایت ایمنی مجاز است                    د- ممنوع است

    • درصورتیکه خودرو جوش آورده چه اقدامـی بایستی انجام داد؟

    الف- درون کنار راه متوقف و در رادیـاتور را باز کرده درون داخل آن آب اضافه نمایید.

    ب- درون کنار راه توقف و به هیچ وجه درون رادیـاتور را باز نکنید و با احتیـاط مقداری اب بر روی رادیـاتور بریزید.

    ج- بـه مسیر خود ادامـه و خودرو را بـه اولین تعمـیرگاه انتقال مـی‌دهیم.

    د- خودرو را درون حین حرکت خاموش که تا رادیـاتور خنک شود.

    • کدامـیک از موارد زیر جان فرد را بـه خطر مـی‌اندازد؟

    الف- بالا بودن درجه حرارت بدن                          ب- داشتن ضربان قلب

    ج- فقدان تنفس                                             د- خراشیدگی پوست

    • رانندگی هر فرد نشان دهنده چه چیزی مـی‌باشد؟

    الف-شخصیت و درک اجتماعی  ب- مـیزان سواد    ج- مـیزان ثروت   د- معروف بودن

    • کدام مورد نمونـه ای از رفتار پر خطر هنگام رانندگی است؟

    الف- حرکت بین خطوط                                    ب- توجه بـه جلو

    ج- رعایت فاصله طولی                                      د- استفاده از تلفن همراه

    • کدام مورد زیر منظور و مفهوم رانندگی با سرعت مطمئنـه را بیـان مـی‌کند؟

    الف- رانندگی با سرعتهای پایین                           ب- رانندگی با سرعتهای بالا

    ب- رانندگی براساس شرایط محیطی و جاده‌ای          د- رانندگی درون ساعات روز

    • راههایی کـه مسیر حرکت وسایل نقلیـه بـه علت وجود موانع ثابت مانند وسایل نقلیـه پارک شده، مصالح ساختمانی بسته و یـا به منظور عبور از مسیر مجاز، کافی نباشد حق تقدم عبور با کیست؟

    الف- وسایل نقلیـه‌ای کـه دارای عرض بیشتری باشند.

    ب- نیـازی بـه رعایت حق تقدم عبور نبوده و هر وسیله‌ای کـه سریعتر عبور کند.

    ج- وسایل نقلیـه‌ای کـه مسیر عبور آنـها باز یـا سهم عبور بیشتری را دارا مـی باشند.

    د- وسایل نقلیـه‌ای کـه سرعت بیشتری دارند.

    • در کدام مورد زیر سبقت گرفتن ممنوع است؟

    الف- ۲۰۰ متری سربالایی                                         ب- ۲۰۰ متری پیچ‌ها         ج- ۲۰۰ متری تونل‌ها                                             د- بر روی خط ممتد      

    • خستگی و خواب آلودگی راننده چه تاثیری بر رانندگی وی دارد؟

    الف- افزایش توجه بـه رانندگی

    ب- افزایش سرعت تصمـیم‌گیری درون هنگام بروز خطر

    ج- شناسایی صحیح وضعیت رانندگی سایر رانندگان

    د- کاهش سطح هوشیـاری و سرعت واکنش فرد

    • کدام گزینـه درباره ضدیخ صحیح مـی باشد؟

    الف- بهتر هست کل مخزن رادیـاتور بـه جای آب از ضدیخ پر شود.

    ب- مایع ضد یخ از یخ زدگی آب درون سرما جلوگیری نمـی‌کند.

    ج- ضد یخ درون جلوگیری از زنگ‌زدگی رادیـاتور و قطعات سیستم خنک کاری موثر است

    د- عدم استفاده از ضدیخ درون تابستان مـی‌تواند منجر بـه جوش آوردن زودتر شود.

    • در هنگام افزایش دمای موتور به منظور خنک شدن سریع موتور چه اقدامـی انجام مـی‌دهید؟

    الف- آب بر روی بلوک موتور مـی‌ریزیم

    ب- با احتیـاط مقداری آب بر روی رادیـاتور مـی‌ریزیم

    ج- بـه طور متناوب ولی با احتیـاط آب را بر روی موتور مـی‌ریزیم

    د- با احتیـاط فقط آب تصفیـه شده بر روی بلوک موتور مـی‌ریزیم

    • سطح روغن موتور را با چه وسیله مـی‌توان کنترل نمود؟

    الف- سیم روغن( گیج روغن)    ب- درون مخزن روغن   ج- روغن           د- پمپ روغن

    • کدامـیک از موارد زیر درون خصوص ایمن صحنـه حادثه مـی‌باشد؟

    الف- پارک خودرو درون فاصله مناسب- کشیدن  چند نفس عمـیق و آرام

    ب- پارک خودرو درون نزدیکی صحنـه تصادف- بررسی وضعیت مصدومـین- دور مصدوم از صحنـه حادثه

    ج- مطمئن شدن از اینکه خطری شما را تهدید نمـی‌کند – پارک خودرو درون فاصله مناسب- استفاده از تابلوی اعلام خطر

    د- استفاده از تابلو اعلام خطر- گرفتن شرح حال از مصدومـین- کشیدن چند نفس آرام و عمـیق

    • در کدامـیک از موارد زیر حتما نور بالا را بـه نور پایین تبدیل نماییم؟

    الف- زمانی کـه فاصله شما با خودرویی کـه در جلوی شما حرکت مـی‌کند از ۱۵۰ متر بیشتر باشد.

    ب- نیـازی بـه تغییر نور بالا بـه نور پایین بـه جز درون جاده‌های پر رفت و آمد نیست.

    ج- زمانی کـه فاصله شما با خودرویی کـه در جلوی شما حرکت مـی‌کند ۲۰۰ متر باشد.

    د- زمانی کـه فاصله شما با خودرویی کـه از مقابل بـه شما نزدیک مـی‌شود ۱۵۰ متر یـا کمتر باشد.

    • در کدامـیک از سطوح زیر مسافت توقف افزایش مـی‌یـابد؟

    الف- آسفالت با شرایط مطلوب ولی خشک               ب- درون جاده‌های سنگلاخ

    ج- آسفالت با شرایط نامطلوب و آغشته بـه قیر            د- آسفالت زیر

    • کدامـیک از موارد زیر درون حین رانندگی مجاز است؟

    الف- توجه کامل بـه جلو                                    ب- استفاده از تلفن همراه

    ج- عدم تمرکز                                               د-استعمال دخانیـات

    • چه هنگام مـی‌توان از ترمز دستی استفاده نمود؟

    الف- هنگام توقف خودرو و یـا درون سرعتهای بسیـار پایین

    ب- درون هر شرایطی

    ج- تنـها درون سرعتهای بالا

    د- هنگام حرکت درون سرازیری‌ها یـا سربالایی‌ها

سوالات آیین نامـه بهمراه پاسخنامـه صحیح

همانطور کـه مشاهده مـی کنید این سوالات عین سوالات برگزار شده آزمون های آیین نامـه راهنمایی و رانندگی مـی باشد شما با خواندن این سوالات با سوالات آیین نامـه اصلی آشنا مـی شوید به منظور دانلود بسته طلایی و نکات مـهم به منظور قبولی درون آزمون از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت PDF 5,900 تومان

نمونـه سوالات آیین نامـه اصلی راهنمایی و رانندگی ۹۷




[999 نمونـه سوالات آیین نامـه اصلی رانندگی 97 {قبولی 100% ... نمونه دولتی کمال]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 17 Jul 2018 05:21:00 +0000